MEHMET SOYADIYOK

SAAT

4 Mart 2013 Pazartesi

TWİTTER

tla: kullan, ara
Twitter, Inc.
Twitter logo
Tip Özel Kuruluş
Kuruluş 2006
Şehir San Francisco, California
Ülke Amerika
Önemli kişiler Jack Dorsey, Yönetici Evan Williams, CEO Biz Stone, Tasarım Yöneticisi
Alan mobil sosyal paylaşım sitesi, mikro-blog
Gelir Atılan her tweetten 0,043 TL kazanır.[1]
Çalışan sayısı 600+[2]
Ana sayfası twitter.com
Twitter, bir sosyal ağ ve mikroblog sitesidir. Kullanıcılarına tvît (tweet, İng. cıvıldama) adı verilen 140 karakterlik metinler yazma imkânı veren Twitter, çeşitli araçlarla daha etkin kullanılabilen bir yeni nesil iletişim aracıdır. Kullanıcılar tarafından atılan tweet'ler herkes tarafından görülebilir. Ancak kullanıcılar attıkları tweet'leri sadece kendi arkadaşları olarak da görülmelerini sınırlandırabilir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların tweet'lerine üye olabilirler. Üye oldukları kişi veya kurumların takipçi sayısını ve bunların kimleri takip ettikleri görebilirler. Tüm kullanıcılar Twitter'ın websitesi aracılığıyla tweet'lerini gönderebilir ve alabilirler. Kullanıcılar Twitter'ın website'sine uyumlu harici uygulamalar( akıllı telefonlar gibi) veya belirli ülkelerde erişilebilen kısa mesaj servisi tarafından giriş yapabilirler.
2008'deki ABD seçimlerinde özellikle Barack Obama tarafından sıklıkla kullanılan Twitter'dan Türkiye'deki son yerel seçimlerde de yararlanılmıştır. Ayrıca Twitter, sosyal medyanın en popüler araçlarından biri olarak gösterilmektedir.
2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilmesinden bu yana Twitter, dünya çapındaki popülaritesini gün geçtikçe arttırmış ve içerdiği uygulamaların programlama arayüzünün kısa mesaj gönderim ve alımı konusundaki olanaklarıyla internet dünyasının SMS'i olarak anılmaya başlamıştır.[3] 25 Nisan 2011 tarihinden itibaren Türkçe olarak kullanılabilir. [4] Twitter üzerindeki kullanıcıların etkisinin takipçi sayısından ziyade kullanıcının tweetlerine gelen retweetlere bağlı olduğu ortaya konmuştur.[5]
Facebooktaki gibi arkadaş sistemi değil de takipçi sistemiyle çalışması popülaritesini arttırmaktadır.Sosyal medyada Facebook'un yarattığı dev tahtın yerini artık twitter'ın almaya başladığı söylenmektedir.
Oldukça büyük bir reklam kaynağı olan Twitter ünlülere para da kazandırmaktadır.Twitter'da 16 milyondan fazla takipçisi olan Amerikalı ünlü TV yıldızı Kim Kardashian, markalarla anlaşmalı olarak attığı her tweet başına 8 bin dolar almaktadır.
Günümüzde Twitter'da her dakika ortalama yaklaşık 98 bin tweet atılmaktadır. [6]
Yapılan bazı araştırmalara göre Twitter'da profilleri bulunan dev markaların; Google, Twitter, YouTube takipçilerinin %33'ü, Facebook takipçilerinin ise %44'ünün sahte veya spam profillerden oluştuğu tespit edildi.[7]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder